Monday 24 February 2014

ADUN Tualang Sekah Akan Berganti Di Dalam PRU

DUN Tualang Sekah


ADUN Tualang Sekah ketika ini boleh dianalogikan seperti ular bersalin kulit apabila dah cukup haul. Kalau analoginya adalah ular, maka ularnya tetap ular yang sama walaupun bersalin kulit. DUN Tualang Sekah tidak layak untuk ular yang asyik bersalin kulit. PRU kali ini kita tidak akan membenorkan dan akan berusahe semampu mungkin untuk memastikan spesis ular tidak lagi menjadi ADUN Tualang Sekah.


Kali ini, jom kita bersama-sama, menggembleng sekuat tenaga untuk menukarkan ular kepada singe sebagai ADUN bagi DUN Tualang Sekah. DUN Tualang Sekah bukan untuk ular, tetapi untuk singe.

Biarpun kali ini terpakse menyerahkan "sesuatu" kepada pembangkang sekalipun, ular tetap kena ditukarkan. Jangan benarkan ular bersalin kulit lagi. Kampar dan DUN Tualang Sekah di Perak perlukan singa yang mampu mengaum yang menggegarkan hutan belantara di Kampar terutamanya di dalam DUN Tualang Sekah.

Cukup-cukuplah sudah Kampar dan DUN Tualang Sekah ini "dilemahkan" dan "dilembukan" semenjak puluhan tahun yang lepas. Kampar dan DUN Tualang Sekah WAJIB BANGKIT! WAJIB yang mesti dibayar dengan apa cara sekalipun.

Inilah riak air bermulanya gerakan yang akan bertukar gelombang yang "ganas" tidak lama lagi untuk menukarkan lanskap politik Kampar dan DUN Tualang Sekah.

Kini, jika mike benar-benar peka, keadaan sekeliling di Kampar dan DUN Tualang Sekah telah mula bergoyang dengan sepoi-sepoi bahasa yang menandakan angin harapan untuk perubahan sudah bermula. Semoga angin dari langit pula akan turun untuk membantu merealisasikan perubahan yang kita harapkan di dalam PRU yang akan datang ini.

Mungkin juga, angin dari UMNO Perak juga akan bertiup untuk membantu mencorak perubahan bersama angin dari PWTC.

Penulis Asal: Kudin Langsuyor






No comments:

Post a Comment

Komen adalah di bawah tanggungjawab sendiri

Note: only a member of this blog may post a comment.