Tuesday 4 February 2014

UMNO Kampar Dijerit Apabila Kampar Menjerit!



Orang Kampar dah nak menjerit! UMNO Kampar Dijerit! UMNO Kampar Digigit! Kalau pembangkang, mereka memang suka menggigit, tapi kali ini bila orang UMNO dan penyokong UMNO sendiri menggigil-geletar menahan diri untuk menjerit & menggigit dek kerana masalah dalaman semakin membukit, jangan sampai UMNO Kampar kena burit!


Ayat di atas adalah ayat yang disusun semula oleh RK daripada ayat-ayat yang "dimuntahkan" dek Mak Usu Pah dari Kampar apabila bercerita pasal UMNO Kampar. Kalau mike dengor ayat-ayat yang original version, mungkin UMNO Kampar pun rasa nak tercirit birit. Sebab memang tepat, pedih, bersari macam lemon.

Udah udah ler tu UMNO Kampar, ubah ubah le. Cukup cukup le tu. Sampai bile nak hidup macam ini aje. Balikkan balik pentadbir Kampar kepada orang yang betul betul orang Kampar. Yang hidup di Kampar, orang yang mase jage dan mase tidornye menyedut udare, habuk mahupun asap Kampar.

Bile dibagi pade orang yang mungkin asal aje dari Kampar tapi hati dan jiwe tak ade berisikan Kampar, duit ringgit le yang jadi semangat dan motivase deme. Pasal itu, kite di Kampar ni, dari berpuluh tahun dulu sampai sekarang, kalau ditunjukkan dalam bentuk gerap, menjunam ke lombong weh gerap kite. Bukan sikit-sikit punya junam gerap kite tu weh... tapi dah ghope teghojun teghok.

Nanti teman ade mase teman sambung lagi dalam artikel luahan pendek rasa hati orang Kampar yang tertekan bak kate nak ditelan mati mak, diluah mati bapak. Mane idaknye... kalau boleh tak andak le habis semue kawasan kite ni jatuh ke tangan pembangkang, tapi kalau ditahan juge, ini le jadinye... Tukun Oh Tukun!

Ketua Menteri Sarawak pun tau nak berenti... mike bile lagi. Kalau nak pegi, jangan lupe bawak yang di Tualang Sekah tu sekali.


Idea Asal: Mak Usu Pah Kampor


No comments:

Post a Comment

Komen adalah di bawah tanggungjawab sendiri

Note: only a member of this blog may post a comment.